Психолого-медико-педагогічна консультація: мета діяльності й основні завдання
За останні роки в Україні відбулися істотні зміни у ставленні до дітей з вадами психофізичного розвитку. Держава стала уважнішою до проблем цих дітей, піклується про повноцінне задоволення їхніх потреб. Таких дітей ще називають "діти з особливими освітніми потребами". Значна частина серед них - діти-інваліди. У законі "Про освіту" вони визначені як "діти, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку". Чим же особливі ці потреби? Насправді лише тим, що вони ви¬магають створення особливих умов для задоволення загально¬людських потреб. Кожне дитя прагне руху і радості, захисту і комфорту від своєї родини та позитивних емоцій, а ще - відчуття власної неповторності. Жодні най¬сучасніші реабілітаційні методики не можуть замінити батьківської підтримки та любові. Тільки безмежна любов, особливо любов матері, може формувати у дитини впевненість у собі, почуття власної цінності. Материнство і байдужість - несумісні, як несумісні байдужість і любов. Офіційна міжнародна статистика свідчить про те, що у світі щороку зростає кількість дітей з особливими освітніми потребами. Причини зростання кількості порушень відомі. Серед них - спадкові захворювання, слабке здоров'я батьків, несприятливі екологічні умови, наркоманія, алкоголізм тощо. Мова йде в першу чергу про дітей з органічними ураженнями центральної нервової системи: дитячим церебральним паралічем, іншими вадами опорно-рухового апарату, мовленнєвими, інтелектуальними та психічними розладами, вадами слуху, епілепсією, неврозами. Невблаганний перелік можна продовжувати. Ці діти можуть мати статус "дитини-інваліда" за висновками МСЕК або ж вхо¬дити в так звану групу "ризику", дітей якої відносять до "потенційних інвалідів". Це означає, що необхідним є вчасне втручання фахівців у динаміку розвитку дити¬ни, аби прогресуюча хвороба не призвела до інвалідності. У нашій країні, як і в усьому світі, з різних причин зростає кількість дітей з особливостями психофізичного розвитку. Ось чому виникла необхідність створити районну психолого-медико-педагогічну консультацію, яка буде працювати на постійній основі. Її завдання - обслуговування дітей шкільного і дошкільного віку Турійського району, а це майже 5 тисяч 600 дітей до 18 років. Консультація працює щоденно і знаходиться у приміщенні відділу освіти. Турійська районна ПМПК значну увагу приділяє методичній, просвітницькій та консультативній роботі. Щовівторка і щочетверга завідувач Турійської районної психоло- го-медико-педагогічної консультації виїжджає в освітні заклади району, проводить логокорекцію, надає індивідуальну корекційну допомогу дітям та консультує батьків, педа¬гогів з питань навчання, виховання дітей. Провідним завданням районної консультації є раннє виявлення, облік та вивчення дітей з особливими освітніми потребами віком до 18 років та визначення форм допомоги для них. Найважливішим і відповідальним є оцінка потенцій¬них можливостей розвитку дитини та визначення адекватних умов її навчання, виховання. Висновок Волинської обласної ПМПК- це той основний документ, на підставі якого дитина навчається за індивідуальною, інклюзивною формами в освітніх закладах. Обстеження дітей здійснюється у присутності батьків або осіб, що їх замінюють, та ґрунтується на даних попереднього обстеження дітей в освітніх та медичних закладах. Завдання освітян - розвивати та реалізовувати потенціал збережених природою аналізаторів заради соціалізації дитини, її самореал- ізації та подальшої інтеграції у сус¬пільство. А компенсаторні можливості дітей з обмеженими функціональними можливостями, як правило, великі. Матеріал взятий з газети "Народне слово" 31.01.2015 | |
|
Всего комментариев: 0